بیاتلو: خوشه‌طلایی می‌توانست پیروز بازی باشد سرمربی خوشه طلایی: به جدول توجهی نداریم | ۳ امتیاز کسر شده قطعا بازمی‌گردد نتیجه و ویدیو بازی خوشه طلایی و آریو اسلامشهر در لیگ آزادگان | تساوی بی‌ثمر خوشه در مشهد پخش زنده بازی چلسی و تاتنهام در لیگ برتر انگلیس (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین بررسی بازی‌های باقیمانده پرسپولیس و استقلال تا پایان لیگ برتر | مسیر ساده‌تر نکونام نسبت به اوسمار صعود تیم ملی والیبال ساحلی ایران با درخشش بازیکن مشهدی دوندگان مشهدی در جاده ولایت + فیلم رفتار نامناسب مورایس با خبرنگاران در نشست خبری بدمینتون‌باز المپیکی ایران به دوره‌های جهانی مربیگری دعوت شد برای نهمین فصل پیاپی جام از دست سپاهان پرید! افشای دلیل برکناری خطیر از مدیریت استقلال فرصت ویژه نکونام برای شکستن رکورد مجیدی از دست رفت نکوداشت علی بامشکی، پیشکسوت کشتی استان خراسان‌رضوی پیروزی بسکتبالیست‌های فرش مشهد در گام اول تاریخ و ساعت بازی چلسی و تاتنهام در لیگ برتر انگلیس | تقابل پوچ با یاران سابق نکونام: از رفتن خطیر همه تیم خوشحال شدند بازگشت بنزما به رئال مادرید نتیجه و ویدیو خلاصه بازی رفت بوروسیا دورتموند و پاری‌سن‌ژرمن| امباپه در حسرت فینال؟ جدول لیگ برتر ایران پس از پایان هفته بیست و پنجم (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) | صدر کماکان در تسخیر آبی‌ها
سرخط خبرها

حامیان فوتبال مشهد | سیدعلی حسینی، حامی تیم فوتبال توربو مشهد

  • کد خبر: ۵۳۳۰۵
  • ۰۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۰
حامیان فوتبال مشهد | سیدعلی حسینی، حامی تیم فوتبال توربو مشهد
درباره سیدعلی حسینی معروف به علی سیبیل، مردی که بی‌منت به فوتبال مشهد خدمت کرد
به گزارش شهرآرانیوز؛ ورزش قبل از اینکه رنگ‌و‌بوی حرفه‌ای بگیرد و مادیات حرف اول و آخر آن را بزند، سالیان دراز با عشق و همت آدم‌هایی زنده بود که بی‌منت خادم ورزش بودند. این ستون می‌کوشد دوشنبه هر هفته یکی از این حامیان بی‌نام‌و‌نشان را معرفی کند؛ باشد که پاسداشتی اندک در قبال کار‌های بزرگ آنان باشد.

نام و نام‌خانوادگی: سیدعلی حسینی
سال تولد: ۱۳۳۲
سال فوت: ۱۳۹۷- ۶۵‌ساله
لقب: علی سیبیل
محله زندگی: نخریسی
حامی تیم فوتبال توربو مشهد

مشکل‌گشای همه بود؛ همه نه فقط بازیکنان تیم خودش. وقتی کسی به‌سمتش دست یاری دراز می‌کرد، محال بود دست او را پس بزند. می‌گویند بازیکنان تیم‌های دیگر هم گاهی که گره به کارشان می‌افتاد، برای رهایی به سید رو می‌زدند و او هم رویشان را زمین نمی‌انداخت. سیدعلی حسینی خودش فوتبالیست تیم «تکنیکال» بود و اوایل دهه‌۶۰ با کمک دوستانش «توربو» را راه انداخت.
 
با‌وجود کمک اکبر متجدد، علی کلانتر و مرتضی خسرومنش، اما باید سیدعلی حسینی را مؤسس اصلی توربو دانست؛ چرا‌که او بود که در کنار کمک‌هایی که از راه‌آهن می‌گرفت، تمام هزینه‌های توربو را می‌داد. قهوه‌خانه خیابان گاراژدارهایش که با برادرش آن را می‌گرداند، بخشی از هزینه‌های تیم را تأمین می‌کرد. عاشقی که به‌خاطر سبیل‌هایش در دنیای فوتبال او را «علی سیبیل» صدا می‌زدند و خودش با این لقب مشکلی نداشت.
 
اوایل دهه ۷۰ بود که ستاره‌های توربو یکی پس از دیگری به ابومسلم، پیام، هواپیمایی و سایر تیم‌های بزرگ فوتبال مشهد پیوستند و توربویی که یک زمان با شکست ابومسلم قهرمان جام حذفی استان شده بود، آرام‌آرام به‌سمت نابودی پیش رفت. تیم ضعیف شد و سیدعلی هم عطای توربو را به لقایش بخشید.
 
بعد از آن سید سرپرستی تیم‌هایی، چون پیام و مشهد دوام را برعهده گرفت. حامی توربو اواخر عمرش را در خانه سالمندان گذراند و در غربت و تنهایی در سال‌۱۳۹۷ دار فانی را وداع گفت. علی سیف، یکی از شاگردانش، درباره دست‌گیری‌اش می‌گوید: سال‌۶۴ به تیم توربو پیوستم و سال‌۶۸ بود که پدرم فوت کرد.
 
وقتی پدرم فوت کرد، وضع مالی خوبی نداشتم و مانده بودم چطور باید هزینه‌های کفن‌و‌دفن و مخارج مراسم تعزیه را بدهم. چشم باز کردم، دیدم بدون اینکه علی‌آقا به من چیزی بگوید همه هزینه‌ها را داده و کار‌ها را راست‌و‌ریس کرده است. فقط به من زنگ می‌زد می‌گفت بگو مهمان‌های هفتم پدرت، به فلان رستوران بیایند.
 
یا مثلا برای چهلم بگو مهمان‌ها فلان‌جا بیایند. اصلا نفهمیدم چطور شد که آن روز‌های سخت با کمک آقاسید به‌خوبی سپری شد. این خاطره همیشه در ذهن من باقی می‌ماند. او به‌معنای واقعی دست‌گیر بود.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->